Czy sprzedaż własnego kursu to dobry pomysł?

Własny kurs pojawia się bardzo często w zestawieniach pomysłów na biznes, ale czy aby na pewno nam się on sprawdzi? W końcu musimy w taki produkt włożyć niemało pracy, do tego sprzedajemy przecież naszą wiedzę, a więc nie możemy pozwolić, żeby gdziekolwiek wdarł się błąd. Problem może stanowić też sama sprzedaż, bo w zasadzie nigdy nie wiemy, czy ktoś zainteresuje się naszą propozycją kursu.

Musisz wiedzieć, o czym mówisz


Kurs nie może być o czymkolwiek. Nie możesz przeskakiwać z tematu na temat albo przedstawiać samych ogólników, bo bardzo szybko rozejdzie się wieść, że twój kurs nie jest wart swojej ceny, Dlatego jeśli chcesz coś przygotować, musisz dokładnie wiedzieć, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. Przygotuj sobie plan działania, określ, ile lekcji ma mieć kurs i uzupełniaj go, jeśli o czymś zapomniałeś. I nie udawaj, że się na czymś znasz. Nawet jeśli wydaje Ci się, że stworzenie kursu o danej tematyce nie może być trudne i zabierasz się do niego bez przygotowania, to bardzo łatwo jest poznać, kiedy czytasz definicje z Wikipedii.

Kurs musi być atrakcyjny dla odbiorcy


Kurs nie może być tylko zbitkiem luźno powiązanych ze sobą tematów. Jeśli uczysz umiejętności, którą trzeba ćwiczyć, na przykład języków, to przygotuj zadania dla swoich kursantów. Jeśli to nie spotkania na żywo, a zbiór gotowych nagrań do pobrania, to koniecznie dołącz pomocne kserówki albo wskazówki, w jaki sposób można ćwiczyć w domu. Musisz coś reprezentować swoim kursem, bo w przeciwnym razie okaże się, że nikomu się on nie spodobał i nie tylko wszyscy wystawią nam negatywną opinię, ale do tego będą aktywnie zniechęcać innych do kupna naszych materiałów, przez co nawet sama produkcja może się nie zwrócić.

Nikt nie gwarantuje, że zakupi nasz kurs


Problemem może być też sama sprzedaż. To dlatego, że bardzo ciężko jest rozreklamować nasz kurs samodzielnie na tyle, żeby przyciągnąć do siebie wystarczającą ilość klientów. Wiele osób prowadzi swoją działalność na kilku polach naraz, na przykład na Instagramie dają ogólne rady, a ich rozwinięcie oferują w stworzonym przez siebie kursie online. Dobrze jest pójść tym tropem i postarać się, żeby nasza rozpoznawalność cały czas rosła. Im więcej osób zainteresują nasze porady dawane za darmo, tym więcej osób zwróci uwagę na nasz kurs. Nie ma niczego złego w reklamowaniu swoich produktów, w końcu jakoś trzeba je sprzedać.

1 thought on “Czy sprzedaż własnego kursu to dobry pomysł?

  1. Trzeba być ekspertem w swojej dziedzinie, żeby znaleźć słuchaczy i prezentować wartościowe treści.

Comments are closed.