Czym są szkolenia miękkie?

Wykupywanie szkoleń dla swoich pracowników to dziś najpopularniejszy sposób inwestowania w ich rozwój. Dziś na rynku mamy dostępne ich dwa rodzaj: twarde i miękkie. Znacznie się między sobą różnią i często ciężko jest nam zdecydować, które z nich sprawdzą się u nas najlepiej. Ale żeby podjąć taką decyzję musimy najpierw dowiedzieć się, co mogą nam one dać i na czym w zasadzie w obecnym czasie nam zależy.

Skupiamy się na rozwijaniu umiejętności miękkich


Szkolenia miękkie skupiają się na rozwijaniu umiejętności miękkich. Możemy je zdefiniować jako te z nich, które nabywamy indywidualnie i są zależne od naszego charakteru, otwartości czy sprytu. Nie jest to sucha wiedza teoretyczna lub praktyczna, którą wykorzystujemy, wypełniając dokumentację czy wykonując pracę fizyczną, Przeważnie skupiają się one na komunikacji, ale także współpracy, działaniu marketingowym i innych opartych na naszych własnych umiejętnościach dziedzinach. Oznacza to, że tego typu szkolenia mają w pierwszej kolejności pomóc nam stworzyć otwarty i zgrany zespół do pracy.

Stawiają przede wszystkim na indywidualne zdolności


W przypadku szkoleń twardych uczymy wszystkich tego samego w takim samym tempie. Szkolenia miękkie bardzo łatwo jest od nich odróżnić, bo często występują na nich ćwiczenia polegające na wchodzeniu ze sobą w interakcję. Prowadzący ma za zadanie powiedzieć uczestnikom, co mogą zrobić, żeby poprawić się w swoim własnym zakresie. To oznacza, że takie szkolenia nie mogą opierać się na jednym konkretnym schemacie czy suchym wykładzie. Skupiamy się na rozwoju indywidualnych umiejętności, co oznacza, że nie wszyscy wyjdą z tego spotkania z taką samą wiedzą i o takim samym stopniu rozwinięcia.

Tworzymy zgrany i sprawny zespół


Szkolenia miękkie mogą pomóc naszym pracownikom lepiej się poznać i wdrażać nowe umiejętności w codziennej pracy. Każdy pracodawca chce mieć kompetentny i zgrany zespół, ale jeśli coś w nim zgrzyta, dobrze byłoby postawić na szkolenia miękkie. Dzięki temu będziemy w stanie dokładnie przekazać naszym pracownikom przy pomocy specjalisty, co mogą u siebie zmienić, żeby wszystkim żyło się i pracowało lepiej. W ten sposób nasz zespół poznaje swoje mocne strony i lepiej dysponuje zadaniami, dzięki czemu wszystko przepływa sprawniej. A wydajny zespół to większe zarobki, także dla jego pracodawcy.