Budowa marki

Tworzenie brandu, własnej marki zależy od dobrze zaplanowanej strategii marketingowej i jej jakościowego wykonania. Marek nie tworzy się z dnia na dzień, ale z wielu powodów jesteśmy w stanie określić, czy nasze działania skierowane w celach jej popularyzacji są wykonywane prawidłowo. Każdy z brandów pełni wiele funkcji, których prawidłowe podkreślenie pomaga w znacznym podniesieniu popularności danego przedsiębiorstwa i jego produktów. Na świecie jest wiele marek, które są warte ogromne pieniądze. Inwestycja w nie na przestrzeni wielu lat i dziesięcioleci pozwoliła na osiągnięcie ich niewyobrażalnej ceny. Ceny, która wielokrotnie poparta jest jakością produktów i usług, i lojalnością ich odbiorców.

Brandem może być wiele rzeczy, firm i instytucji. Poczynając od popularnych magazynów, czasopism poprzez produkty spożywcze w stylu rozreklamowanych na całym świecie fast foodów, czy komputery wysokiej jakości. Same nazwy przedsiębiorstw, których loga pokazują się na tworzonych przez nie produktach, świadczą już jednocześnie o ich jakości i przydatności do spożycia, wykorzystania, o ich dobrym smaku czy wysokiej funkcjonalności. Tak nam sie przynajmniej wydaje i w wielu sytuacjach jest to prawdą.

Budowa marki w prawdzie trwa od pierwszego dnia powstania produktu czy firmy. Z drugiej strony sam fakt jej powstania nie wiąże się od razu z powstanie w świadomości konsumenta porównania obrazów, loga i dopasowaniu do niego wysokojakościowych produktów. Markę można budować latami, ale i zniszczyć ją w jeden dzień.

Przykładowa współpraca z influencerem może przynieść wiele korzyści, utożsamiając nasz brand z jego filozofią życia, docierając do nowych odbiorców, ukazując nas i nasze usługi czy produkty w dobrym świetle. Tan sam influencer jest w stanie zniszczyć naszą markę poprzez niejakościowe wykonawstwo dla nas usługi, albo przez własne nieprzyzwoite zachowanie, którego np. świadkami byli i są internauci. Z tego też powodu, dobierając sobie wspólników w interesach, musimy brać pod uwagę opinie, jaką sami sobie wypracowali. Tworzenie marki z cenionymi wspólnikami jest o wiele łatwiejsze.